DSC 0103
Jachta
Nikdy jsme k Jachtaření neměly sklony. Něklolik našich kamarádů se každoročně prohánělo po Středozemním moři a k nám se dostávaly historky o těchto plavbách z jejich vyprávění.
Honza, náš lítací kamarád, byl brázděním moře natolik nadšen, že neváhal a udělal si kapitánské zkoušky. Po prvních plavbách, kde ověřil své dovednosti získáné na kapitánském kurzu, rozhodil sítě a začal hledat posádku pro letošní plavbu.
A tak jsme se mezi posádkou ocitli i my.
Za týdem plavby jsme se přiučili něco málo z jachtařské hantýrky a plachtařského umění. Samozřejmě, pod vedením kapitána. A tak jsme s plachtamy vyostřenýmy proti větru, nebo jindy s plachtamy otočenýmy na zaďák, prokřižovali chorvatské Kornaty.
Moře by bylo ještě krásnější, nebýt Chorvatů s neustále nataženou rukou za všudepřítomné poplatky. Za ty si právem vysloužili univerzální, nelichotivou přezdívku, o kterou jsme obohatili jachtařskou hantýrku.
I když měla naše loď asi čtrnáct metrů a nejdelší procházka na příď a zpět byla ani ne 28 metrů, pohybu bylo díky práci s plachtami občas až dost. A komu to nestačilo, mohl si po zakotvení dopádlovat na malém člunu prozkoumávat pevninu.
Plavbu jsme si maximálně vychutnavali. Včetně večírků a dobrého jídla. A to vše díky pohodové, veselé a sehrané posádce.

Slavkov a okolí
Nemáme tu hory, řeky, ani moře. Jen samé pole a občas nějaký ten lesík. I tak jsem na jaře párkrát vyrazil po okolí s foťákem. A tady je pár fotek z těchto výprav po okolí.

Czechman 2012
mám kámoše, je to velký sportovec, ne jako my, lítači. Je to chlapík, který na sobě fakt maká. Poctivě. Kdysi dávno jsem se s ním domlouval, že bych vyrazil na nějaký závod s ním, že bych mu udělal nějaké fotky. Ale pořád bylo letovo, tak jsem upřednostňoval lítání. Ale tento rok je to s počasím bída, času je víc, tak jsem konečně vyrazil.
Trefil jsem se do termínu závodu Czechman 2012, který se konal u Pardubic.
Závod se skládá ze tří disciplín - plavání, kolo a běh. Něco kolem 5ti hodin trápení vlastního těla. A to nedá jen tak někdo. Náš šampion se držel v první čtvrtině startovního pole po celou dobu závodu. A to už je co říct, v konkurenci nejlepších českých borců.
Gratulace k umístění a sorry, že nemáš fotku z cíle. Byls fakt moc rychlej Jiří.

Prvních pár fotek tohoto roku...
co dodat, snad jen že byly pořízeny v okolí Slavkova, v ZOO na Svatém kopečku, v okolí Javorníku a v Toulovcových maštalích.

Tip na výlet
Když se padák nedá ani vytáhnout, tak jak je tomu letos, vymýšlíme kam na výlet. A není to jednoduché, protože spoustu míst v našem okolí jsme již navštívili. A tak pro někoho, kdo právě teď o nějakém výletě v okolí Brna přemýšlí mohou být tyto fotografie inspirací.
Najdete zde fotky z Pálavy, Toulovcových maštalí, okolí řeky Jihlavy a Zoo Jihlava.

Jarní výlety
Je jaro..... tak přece nebudeme sedět doma. A pokud to jde, každý víkend vyrážíme. Někdy jen tak na den, někdy na víkend, a když to vyjde, i na dýl. To třeba takový výlet na Vysočinu, kdy po celém dni usednete, rozděláte oheň, opečete klobásku a poté zalehnete do seníku nad krmelcem, nikde nikdo, okolo černočerná tma, zvuky zvířat, k půlnoci se přežene krátká jarní bouřka..... Nebo jednodenní výlety s partičkou, vlastně jedno kam, s návštěvou klasické vesnické hospůdky která patří víc stálým štamgastům než výčepnímu, kde dostanete pivko s parádní čepicí a ouškem, a když třeba řídíte tak nenabídnou Mattoni ale Kombajnérku.....

Víkend v Istanbulu
Zima je dlouhá a koho nebaví to bílé svinstvo, přemýšlí, jak si tohle roční období zkrátit. Tak tomu bylo i u nás. Neustále jsme plánovali využití nabídky levných letenek pro výlet někam na jih. Po západní Evropě se nám nechtělo, tak proč nevyrazit co nejjižněji, do Istanbulu. No a kdyby jsme ty letenky nekupovali nakulení, ve čtyři ráno, mohly být ještě levnější, jak jsme na druhý den zjistili.
S přípravou si hlavu nikdo moc nelámal. Hned první překvápko bylo, že letadlo nepřistálo na evropské straně města, jak jsme předpokládali, ale až na asijské :-) Tak prvním úkolem pro nás paradoxně bylo, dostat se do Evropy....
Tady je pár fotek z víkendu plného památek, jídla, pití a jiíné improvizované zábavy. A to hned na dvou kontinentech.
Ještě pro ty, které by napadlo stejně jako nás před lety vyrazit po zemi do Indie. Jízdenka Istanbul - Teherán je stále za dvacet dolarů, takže "do Indie za 90$" pořád platí !!!

Opět Fechtlcup
Na ulici slyším typický zvuk fechtla. Tak to asi souseda přestal bavit jeho silný okruhový stroj o obsahu 999ccm. Že by se chtěl vrátit do mladých let? No co už, motorky ho baví, tak proč si nezařádit na klasice.... Pár dnů na to jedu z práce, oba moji sousedé stojí na ulici a lamentují nad vytuněným fechtlem. Aaa, začínám tušit, proč to všechno. Po krátkém rozhovoru se ke mně ta vysvětlující informace dostává. Tak tuto sobotu se koná další ročník, dnes již tradičního Fechtlkapu!! Snad jen mně může taková důležitá informace uniknout. Jsem asi poslední, kdo se to dozvídá :-) To bude tím věčným lítáním.
V sobotu toho bylo nějak moc, tak si říkám, holt to tentokrát asi propásnu. Ale co to, když mne moje polovička začala přemlouvat, že by jsme si přeci jen měli na tuhle akci udělat čas. Snad chtěla vidět ty fešáky, co se kolem tohoto sportu pohybují, nebo snad tušila letové počasí, při kterém jde vše stranou... Každopádně, hned po příchodu na sportoviště kde už vše probíhalo na plné obrátky, pohledu na tvořící se kumuly a na zvonící telefon na jehož displeji se objevovali střídavě jména několika lítačů mi to bylo jasné.
Takže, díky mojí drahé polovičce se teď můžeš podívat na fotky z části závodu, kterou jsme ještě stihli :-) A pokud jsi se svým strojem závodil, možná se tam i najdeš...   Více o této akci na www.fechtl.cz

Hra na válku...
Jen tak sedím doma, houpu nohama a říkám si, že bych někam zašel.... v tom slyším ty rány ze zámecké zahrady. No tak to tu máme zase nějaké výročí. Už ani nevím jaké, jednou to je výročí bitvy, příště Napoleonovy narozeniny, potom zase narozeniny Napoleonovy babičky.... tak do kapsy strkám špunty do uší, přes rameno foťák a razím. Pro chlapíky v historických mundůrech je to hlavně příležitost si povyrazit. Tak, jako vždy. Zakempují v zámecké zahradě, něco si tam ogrilují a vyrazí zapařit bojovku, potom zase kempují, grilují.... no není to paráda?  A hlavně, je to pařba na celý víkend. A na chlapících je vidět, že je to opravdu baví. Hlavně když markytánky roznášejí raněným medicínu v těch placatých lahvinkách. To je armáda za chvíli předávkovaná :-)

Výlet na podyjí
Znáte to, když se domlouvá nějaká akce, v hospodě u piva se každý chvástá, jasné jedu, neni problém... ale když na věc příjde, je najednou se vynořuje spoustu důvodů, proč to nejde. A účastníků zájezdu postupně ubývá. Podobně to bylo i s touto, dlouho dopředu plánovanou akcí. A tak jsme vyrazili jen tři. Po zakoupení mapy u benzínové pumpy, zásoby jídla včetně několika špekáčků a pár piv jsme si to namířili do Znojma. A odtud kolem Dyje až do Vranova. Pohodový výlet se vším co k němu patří. I ty lžíce jsme si nakonec vyřezali,  jen na rozdělávání ohně bez sirek nedošlo :-) Počasí nám přálo, stejně jako snad všem pilotům , kteří se v těchto dnech vydávali na své rekordní přelety, jen v noci některé z nás trápil chlad. Když se jeden nejmenovaný účastník výpravy soukal do superlehkého, průhledného spacáku s popiskem do 0 stupňů, bylo jasné, že v noci bude nejméně -10. Nakonec jsme shledali chybu ve výběru vybavení. Zrejmě si omylem zakoupil spacák hvězdářský. To je takový, co vám nedovolí zimou zamhouřit oko, a je dostatečne průhledný, aby nebránil v pozorování hvězd......

Slavkovský fechtlcup
To je jedna z populárních akcí, pořádaných partou nadšenců do všemožných jednostopých strojů, od nejmodernějších žihadel až po nejstarší kusy železa, přípomínajících motocykl. I když nejsem přízdnivcem motorů a vůně benzínu ve mně emoce jednoznačně nevyvolává, pokud můžu, tuto akci nevynechám. Jedná se o vytrvalostní závod toho, čemu všichni říkáme fechtl. Samozrejmě, závodní týmy vymýšlí všemožné úpravy a využijí všeho, co dokáže jejich stroj zrychlit. A tak se z fechtlů stávají exotické stroje, s ještě exotičtější posádkou. Zde se nemusíte obávat nahlédnout do depa týmů. Můžete shlédnout výměnu motoru uprostřed závodu či sledovat jak si Váš oblíbený tým poradí s provizorní úpravou, někdy až přestavbou stroje. Půjčit motor od souseda není nemožné, špionáž se také netrestá.....
Zde si můžete prohlédnout galerii z jednoho ze starších ročníků.

Fretka byla domestikována asi před dvěma tisíci lety z tchoře tmavého. Je to šelma patřící mezi kunovité, oblíbená pro svou hravou povahu a silnou osobnost. Ačkoliv porozumí tomu, co po ní chcete, vždy se sama rozhodne, jestli to udělá.  Asi nejlépe vystihuje fretky článek uveřejněný na stránkách slovenských chovatelů fretek:  http://www.fretka.sk/o-fretkach/   , který doporučuji přečíst všem potencionálním zájemcům o koupi freťátka. Pokud i po přečtení těchto informací nadále toužíte pořídit si domů tuhle příšerku, vítejte do klubu.